Od 1 stycznia 2025 roku mieszkańcy Sopotu będą mogli odbierać listy polecone z urzędów w nowy, prosty sposób – przez Internet. Dzięki usłudze e-Doręczeń, możliwe będzie uniknięcie kolejek i awiz w lokalnych placówkach pocztowych. Wystarczy zarejestrować adres e-Doręczeń, co pozwoli na wygodne i bezpłatne odbieranie korespondencji. W artykule przedstawione zostały kluczowe informacje na temat tej usługi oraz jej przyszłości.
Usługa e-Doręczeń to innowacyjne rozwiązanie, które funkcjonuje jako elektroniczny odpowiednik tradycyjnych listów poleconych. Oferuje nie tylko zwiększenie komfortu użytkowników, ale także zapewnia pełne bezpieczeństwo przesyłanych dokumentów. To rozwiązanie daje pewność, że każdy nadawca jest znany, a przesyłka trafia zawsze do właściwej osoby. Dokumenty są nienaruszone, a także możliwe jest uzyskanie dowodów potwierdzających datę ich wysłania i odbioru.
Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich podmiotów publicznych oraz przedsiębiorstw zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG). Wprowadzenie tej usługi dla urzędów miejskich oraz instytucji z Sopotu nastąpi stopniowo, zgodnie z określonym harmonogramem. Więcej informacji na temat e-Doręczeń będzie dostępnych na rządowej stronie internetowej, co zachęca do zapoznania się z tym nowym systemem.
Źródło: Urząd Miasta Sopot
Oceń: Nowe możliwości odbioru listów poleconych z urzędów w Sopocie
Zobacz Także