Nauczyciel z Sopotu w zespole ds. nowej podstawy programowej zajęć WF


Karol Czyż, nauczyciel wychowania fizycznego z Sopotu, został powołany do zespołu, który zajmie się opracowaniem nowej podstawy programowej dla zajęć wychowania fizycznego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zespół został utworzony przez ministrów edukacji i sportu 12 listopada 2024 roku. Celem zespołu jest nie tylko stworzenie nowej podstawy, ale także przygotowanie rekomendacji na rzecz poprawy jakości lekcji WF. Nowe zasady mają na celu uproszczenie i ułatwienie uczniom zdobywania kompetencji ruchowych.

W skład zespołu, w którym znalazł się Karol Czyż, weszło dziesięciu ekspertów, w tym uznani sportowcy oraz nauczyciele z praktycznym doświadczeniem w pracy z młodzieżą. Minister sportu, Sławomir Nitras, podkreślił, że nowa podstawa programowa powinna być jasna i zrozumiała, ponieważ dotyczy umiejętności ruchowych, które są kluczowe w edukacji fizycznej. Zespół ma na celu określenie, na jakim etapie nauczania uczniowie powinni nabywać różne kompetencje.

Karol Czyż, oprócz pracy w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 8 w Sopocie, jest również doświadczonym trenerem rugby, który przez osiem lat prowadził jeden z najlepszych zespołów rugby w Polsce. Jego zaangażowanie w działalność sportową i edukacyjną zostało zauważone zarówno na poziomie lokalnym, jak i krajowym. Atmosfera uznania dla sopockich nauczycieli oraz ich roli w rozwoju sportu w Polsce przyczyniła się do zwiększenia prestiżu Sopotu jako miasta promującego zdrowy tryb życia i aktywność fizyczną.

Koordynatorką zespołu została dr Zuzanna Mazur, która pełni także kierowniczą rolę w Zakładzie Teorii i Metodyki Wychowania Fizycznego. Konsultacje publiczne dotyczące nowej podstawy programowej zaplanowane są na pierwszy kwartał 2025 roku, co ma na celu umożliwienie społeczności szkolnej podzielenia się swoimi uwagami i potrzebami w zakresie edukacji fizycznej.

Źródło: Urząd Miasta Sopot


Oceń: Nauczyciel z Sopotu w zespole ds. nowej podstawy programowej zajęć WF

Średnia ocena:4.79 Liczba ocen:14


Zobacz Także