Mieszkańcy Sopotu powinni zachować szczególną ostrożność w obliczu rosnącego zagrożenia ze strony cyberprzestępców, którzy potrafią podszyć się pod przedstawicieli banków. Niedawna kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” przyciągnęła uwagę na problem oszustw telefonicznych, w których przestępcy wywierają presję na ofiary. Istotne jest, aby w sytuacjach budzących wątpliwości samodzielnie zweryfikować tożsamość rozmówcy oraz podejmować odpowiednie kroki w celu ochrony swoich danych osobowych.
W programie kampanii występuje Zbigniew Buczkowski, który opowiada swoją doświadczenie związane z próbą oszustwa. Podczas pracy na planie filmowym odebrał telefon, w którym osoba podszywająca się pod pracownika banku prosiła go o podanie danych osobowych oraz sugerowała, że jego telefon został zainfekowany. Buczkowski mając wątpliwości, postanowił skontaktować się z bankiem, co ujawniło, że był celem oszustwa.
Organizacje takie jak Związek Banków Polskich oraz Fundacja Warszawski Instytut Bankowości wspólnie z Policją przypominają o kilku kluczowych zasadach. Pierwszą z nich jest zasada ograniczonego zaufania – ważne jest, aby każdą rozmowę z nieznanym numerem traktować z rezerwą. Dodatkowo, trzeba być czujnym na presję czasu, jaką stosują oszuści; prawdziwy pracownik banku nigdy nie zmusi klienta do natychmiastowych działań. W przypadku wątpliwości zaleca się samodzielne wykonanie telefonu na infolinię banku, aby potwierdzić tożsamość dzwoniącego.
Kampania „Bankowcy dla CyberEdukacji” ma na celu podniesienie świadomości na temat cyberzagrożeń oraz sposobów ochrony przed nimi. Mieszkańcy mogą uzyskać więcej informacji na temat cyberbezpieczeństwa bezpośrednio w swoich bankach, co powinno pomóc w zabezpieczeniu ich finansów przed potencjalnymi atakami. Warto być świadomym zagrożeń i nie dać się wciągnąć w pułapki przestępców działających w sieci.
Źródło: Policja Sopot
Oceń: Uwaga na cyberprzestępców – nie daj się oszukać!
Zobacz Także